Koło Naukowe Marketingu Politycznego

Koło Naukowe Marketingu Politycznego

  1. Kontakt z organizacją i podstawowe informacje

Adres mailowy: knmp@amu.edu.pl 

Strona internetowa: https://wnpid.amu.edu.pl/dla-studenta/kola-naukowe/kolo-naukowe-marketingu-politycznego 

Profil Facebook: https://www.facebook.com/KNMP.UAM

Profil Instagram: https://www.instagram.com/knmp_uam/ 

Adres siedziby: Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM, ul. Uniwersytetu Poznańskiego 5, 61-614 Poznań

Aktualny Zarząd: Przewodnicząca Magdalena Łapin, Wiceprzewodniczący Andrzej Jan Żyndul, Sekretarz Jan Smyk

Komisja Rewizyjna: Dominika Ptak, Marianna Czmochowska

Opiekun Koła: prof. UAM dr hab. Szymon Ossowski, prodziekan ds. studenckich

Ostatnia aktualizacja wpisu – 19.10.2024. Zadanie publiczne współfinansowane ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa wyższego otrzymanych w 2024 roku w ramach konkursu „Organizowanie i animowanie działań na rzecz środowiska akademickiego”.

  1. Historia działalności Koła

Koło Naukowe Marketingu Politycznego to najmłodsze z kół naukowych funkcjonujących na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM. Jego powstanie w styczniu 2021 roku zainaugurowało spotkanie z Europoseł Elżbietą Łukacijewską i od tej pory koło nieustannie proponuje coraz ciekawsze inicjatywy dla społeczności Wydziału (i nie tylko). Członkowie Koła stale udowadniają, że „wystarczy chcieć” – w ciągu niespełna trzech lat swojej działalności niejednokrotnie pokazali, że może i są najmłodsi, ale rozmachem i skalą wydarzeń nie odstępują na krok swoich starszych stażem kolegów. Od momentu rozpoczęcia swojej działalności na początku 2021 roku, KNMP miało okazję gościć: Jadwigę Emilewicz, Franka Sterczewskiego, Jakuba Rutnickiego, Michała Kołodziejczaka, Janusza Cieszyńskiego oraz Różę Thun. 

  1. Profil Koła Naukowego oraz oferta

Działalność Koła Naukowego Marketingu Politycznego koncentruje się na dwóch filarach. Pierwszym z nich jest działalność naukowa, oscylująca wokół – jak wskazuje nazwa – marketingu i komunikowania politycznego, zarządzania wizerunkiem osób publicznych i instytucji oraz szeroko pojętych public relations. Dzięki wsparciu dydaktyków Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa członkowie koła stawiają pierwsze kroki w prowadzeniu własnych badań, pisaniu artykułów oraz organizowaniu konferencji naukowych. Jednym z najprężniej działających kanałów komunikacji Koła ze społecznością akademicką jest ich profil na Facebooku – to właśnie tam członkowie koła publikują analizy wizerunków polityków i komentują bieżące wydarzenia. Wielu z nich właśnie w ten sposób stawia pierwsze kroki w świecie nauki i publicystki, a zdobyte doświadczenie wykorzystują przy współtworzeniu publikacji naukowych oraz własnych prac badawczych. Oprócz tego członkowie są zapraszani do udziału w podcastach naukowych, gdzie dzielą się wiedzą na temat kreowania wizerunku polityków, funkcjonowania mediów publicznych oraz analizują przebieg kampanii wyborczych. Ponadto członkowie koła uczęszczają na wykłady specjalistów z dziedziny public relations, spotkania z politykami najważniejszych formacji w Polsce, biorą udział w warsztatach oraz w targach, podczas których mają okazję zgłębić swoją wiedzę z zakresu marketingu (nie tylko politycznego), poznać topowych graczy w tych dziedzinach i poszerzyć swoje horyzonty. 

Drugim filarem działalności Koła jest szeroko pojęta działalność edukacyjna i popularyzująca naukę – organizując spotkania z czołowymi uczestnikami polskiej sceny politycznej, publikując analizy i komentując wizerunki polityków, KNMP aktywnie zachęca studentów do zainteresowania się światem wielkiej polityki oraz tworzy przestrzeń do interakcji polityków ze światem akademickim (i nie tylko, bo w organizowanych przez Koło wydarzeniach biorą udział także osoby spoza Uniwersytetu). Świetnym przykładem tego typu wydarzeń są debaty, na które przy okazji niedawnych wyborów parlamentarnych, zapraszało Koło Naukowe Marketingu Politycznego. W tygodniach poprzedzających dzień wyborów, KNMP zorganizowało aż pięć debat kandydatów do Sejmu i Senatu z poznańskich list wyborczych. Choć niepisaną tradycją jest organizacja debat przedwyborczych na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa, to jednak rozmach z jakim do organizacji tych wydarzeń podeszło KNMP zasługuje na szczególne wyróżnienie. Każda z tych pięciu debat – liderów list do Sejmu, kandydatom z ostatnich miejsc, najmłodszych ubiegających się o miejsce w niższej izbie parlamentu, kobiet kandydujących do Sejmu oraz kandydatów do Senatu – cieszyła się dużym zainteresowaniem (uczestnicy każdorazowo zapełnili całą, wydziałową aulę). Na wyróżnienie zasługują także moderatorzy debat, którzy stanęli na wysokości zadania dbając o jakość dyskusji i poziom kultury wypowiedzi. Każde z wydarzeń było transmitowanie na Facebooku wydziału – transmisje również cieszyły się dużą popularnością w sieci. Członkowie koła zapewniają, że ze względu na duże zainteresowanie tego typu wydarzeniami w przyszłości podejmą się organizacji kolejnych.

  1. Oferta w punktach

Oferta zewnętrzna:

  1. Wykłady otwarte i spotkania z przedstawicielami świata marketingu, public relations i polityki.
  2. Debaty przedwyborcze, w których udział biorą czołowi gracze polskiej sceny politycznej.
  3. Konferencje naukowe, podejmujące najbardziej aktualne tematy dot. polskiej sceny politycznej. 
  4. Spotkania informacyjne dot. rekrutacji do Szkoły Doktorskiej. 

Oferta wewnętrzna (dla członków Koła):

  1. Możliwość organizacji wydarzeń popularnonaukowych pod okiem doświadczonych studentów i doktorantów, zgłębienie tajników współpracy z czołowymi osobistościami sceny politycznej.
  2. Uczestnictwo w warsztatach, spotkaniach i wykładach organizowanych przez Koło.
  3. Publikacja tekstów natury publicystycznej publikowanych w przestrzeni social mediów Koła.
  4. Publikacja tekstów naukowych.
  5. Regularne wyjazdy na ogólnopolskie konferencje i wyjazdy studyjne.
  6. Uczestnictwo w projektach popularyzujących działalność naukową tj. np. podcasty. 

Linki do mediów i ciekawostek:

Debata liderów list w wyborach do Sejmu RP

Kulisy politycznego teatru. Rozmowa w podcaście Tu dzieje się nauka

Czy ostatni będą pierwszymi? Debata kandydatów z ostatnich miejsc w wyborach do Sejmu RP

Debata kandydatek do Sejmu RP

KOŁA NAUKOWE

UDOSTĘPNIJ TE
INFORMACJE